Dacia Duster prišla o valec. Má nižší výkon, ale aj spotrebu.

Emisné normy urobili už vlani pod kapotou Dusteru poriadny prievan. Napríklad motor 1,2 TCe nahradil novší 1,3 TCe a diesely 1,5 dCi nové 1,5 Blue dCi s katalytickou redukciou SCR. Kým však v tomto prípade zákazníci neprišli o výkon či, naopak, získali viac, posledná zmena má iný charakter. Rumunské SUV totiž končí so základným atmosférickým 4-valcom 1,6 SCe s výkonom 84 kW. O jeho odchode sa v súvislosti s nástupom emisnej normy Euro 6d-Temp hovorilo už dlhšie a bolo celkom logické, že ho vystrieda nový preplňovaný 3-valec 1,0 TCe, nedávno predstavený pod kapotou Clia.



Odhliadnuc od názoru, či je 3-valec pre toto auto vhodnejší ako spoľahlivá atmosférická klasika, je jasné, že nový základný Duster s turbom na výkone stratí. Stalo sa. Novinka má k dispozícii 74 kW, teda o 10 kW menej. A túto stratu asi len ťažko doženie o čosi vyšším krútiacim momentom, ktorý stúpol zo 156 na 160 Nm. Najmä ak je nový 3-valec spárovaný výlučne s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Atmosférická jednotka sa k nám pritom dovážala so 6-stupňovou prevodovkou, hoci existovali aj verzie s 5-stupňovým manuálom. Výhodou bola kratší prvý prevodový stupeň, suplujúci redukciu.


Dacia uvádza 6,2 až 6,8 litra benzínu na 100 km, len nie je zrejmé, či podľa staršej normy NEDC, alebo novšej a prísnejšej WLTP. Predtým to bolo 7,8 až 8,0 litra. Aká bude realita, zistíme až pri testoch. Pre úplnosť dodajme, že 3-valec 1,0 TCe je jedným z mála preplňovaných agregátov s nepriamym vstrekovaním paliva, čo má byť výhodou z hľadiska nákladov a prevádzky v mestskej premávke. S typickou „turbodierou“ by si malo poradiť turbodúchadlo s elektrickým ovládaním, ktoré reaguje rýchlejšie ako predchádzajúci obtokový ventil v motore 0,9 TCe.

Našu ponuku skladových vozidiel Dacia Duster si môžete pozrieť tu.


ZDROJ: https://auto.pravda.sk/novinky/clanok/521147-dacia-duster-rumunske-suv-prislo-o-valec-a-este-si-priplatite/

Ako sa vám páčil tento článok?

Stiahnite si bezplatne našu mobilnú aplikáciu
Tento web používa súbory cookie. Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Googlom. Používaním tohto webu vyjadrujete svoj súhlas s používaním súborov cookie. Ďalšie informácie