Renault Scenic získal funkciu One Pedal
Pomaly si zvykáme, že elektromobily sú počas svojho životného cyklu vylepšované priebežne a s novými vylepšeniami a fumkciami prichádzajú častejšie v priebehu svojho životného cyklu. Viacerými vylepšeniami sa v tomto prípade môže pochváliť elektrický Renault Scenic E-Tech.
One Pedal
Základné parametre ako výkon 160 kW a dojazd 625 km (WLTP) ostávajú nezmenené. Po novom však bude mať Scénic namiesto štyroch až päť nastaviteľných stupňov rekuperácie počas jazdy. Nastaviť ich možno páčkami pod volantom.
Dôležitejšou zmenou z hľadiska komfortu ovládania vozidla je funkcia "One Pedal". Teda ovládanie vozidla iba jedným pedálom, ktorý slúži na zrýchlenie, spomaľovanie, a aj úplné zastavenie. Táto funkcia má svoje využitie hlavne v meste. Brzdový pedál je vo vozidle stále prítomný, ale slúži len pri nutnosti prudkého spomalenia. One Pedal nie je len funkciou pre nové autá, ale možno ju prostredníctvom aktualizácie na diaľku nainštalovať aj do už vyrobených vozidiel. Funkcia a aktualizácia je zadarmo, podmienkou fungovania je prítomnosť páčok pod volantom vo vozidle na ovládanie rekuperácie.
Napájanie spotrebičov a siete
Súčasťou štandardnej výbavy Scenicu je možnosť nabíjania striedavým prúdom s výkonom 11 KW. Za príplatok je k dispozícii aj rýchlejšie nabíjanie striedavým prúdom s výkonom 22 kW. Okrem toho možno Scenic nabíjať rychlonabíjačkami s jednosmerným prúdom s maximálnym výkonom 130 kW. Teraz však môže aj Scenic poslúžiť ako nabíjačka pre spotrebiče. Využiť na to možno 220 V zásuvku vozidla s maximálnym výkonom 3,7 kW. V tomto prípade je možné nastaviť aj minimálny stupeň nabitia batérie, aby ostalo dosť energie pre najbližšiu plánovanú jazdu.
Ešte zaujímavejšou novinkou je možnosť dodávať energiu vozidla naspäť do siete. Táto nová funkcia funguje zatiaľ len vo Francúzsku a umožňuje týmto spôsobom znížiť účet za elektrickú energiu.
Renault oživil aj výbavu vozidla o nové materiály a vylepšil predné aj zadné sedadlá s cieľom zlepšiť stabilitu v bočnom smere. Po vzore nedávno modernizovaného modelu Austral dostal kameru do A-stĺpika na šoférovej strane. Kamera dokáže rozpoznať tvár šoféra a v súlade s jeho prednastaveným profilom upraviť polohu sedadla a zrkadiel. Tiež napríklad nastaví jeho obľúbenú rádio stanicu atď. Kamera slúži zároveň na sledovanie pozornosti vodiča. Ak zaznamená zívanie, časté žmurkanie, ťažké viečka alebo nezvyčajné pohyby hlavy, systém upozorní vodiča a navrhne mu zaslúženú prestávku.
ZDROJ: autosuv.sk