Nový Nissan Juke zaujme špičkovým interiérom a podvozkom

Nissan pri vývoji druhej generácie Juke nenechal nič na náhode. Veľký predajný úspech (celosvetovo predali 1,5 milióna kusov) vzhľadovo kontroverznej prvej generácie ho zaviazal a tak ku nástupcovi pristupovali mimoriadne zodpovedne. To neznamená, že mu chýba hravosť. Práve naopak, nový Nissan Juke je sám o sebe mimoriadnym extrovertom a dáva to najavo. Navyše, dizajn je vraj v „tejto triede všetko“ a nespí ani konkurencia. Juke mal v roku 2010 podľa značky len dvoch konkurentov, dnes ich napočítali až 24.


Oproti predchodcovi, ktorý vzhľadom niektorých pobúril a iní ho milovali, je predsa menej kontroverzný, no o to viac športový a dynamický. Všimnite si celkové proporcie a postoj zvýšeného svalnatého kupé. Na 19-palcových kolesách vyzerá v skutočnosti výborne a to z každého uhľa pohľadu. Predná, rozdelená svetelná technika už nevzbudzuje toľko emócii. Dodáva novému Juke dynamický, prižmúrený výraz, a to najmä kvôli úzkym svetlám denného svietenia, ktoré sú na najvyššom „poschodí“. Pod nimi sú hlavné stretávacie a diaľkové svetlá v tvare „Y“ no a dole sa nachádzajú hmlovky. Už v základnej výbave budú LED hlavné a denné svetlá. Športová silueta ostala spoločná s predchodcom, tú meniť nebolo treba. Nový Nissan Juke celkovo dospel. A to nielen vzhľadom.


Nabral svaly a je o pol triedy, možno aj o triedu väčší. Na dĺžku meria 4210 mm (+75 mm oproti prvej generácii), výška je 1536 mm (+13 mm) a široký postoj mu zabezpečuje karoséria široká 1800 mm (+29 mm). Rekordný nárast zaznamenal rázvor osí kolies s mierou 2636 mm, ktorý je dlhší o 105 mm! Z toho profitujú pasažieri v interiéri. Kvôli karosérii s vyššou torznou tuhosťou o 13 % mohli konštruktéri použiť tenšie predné A-stĺpiky, ktoré prospievajú výhľadu a taktiež atletickému vzhľadu.

Kto pozná pomery v interiéri predchádzajúcej generácie, ten bude po nastúpení do novinky milo šokovaný. Interiér je nielen oveľa vzdušnejší a priestorom sa doťahuje na väčší Qashqai, ale hlavne kvalitnejší. Po Nissane Micra ide o ďalší Nissan, ktorý prináša do mainstreamovej triedy nie šetrenie na plastoch, ale naopak, prémiové materiály a pocit.


Palubnú dosku môžete mať obšitú Alcantarou alebo mäkkou kožou, obšitá je dokonca aj konzola okolo radiacej páky. Treba však pripomenúť, že ide o TOP výbavy Tekna a N Design. Uvidíme, ako budú vyzerať verzie z lacnejšieho kraja. Musíme pochváliť klasický panel klimatizácie. Nissan vie, že na rozdiel od ovládania na dotykovom displeji ide o lepšie riešenie a tak ho zachová.

Prekvapenie nastalo aj na zadných sedadlách. Priestor na kolená sa medzigeneračne zväčšil o 5,8 cm. Batožinový priestor sa zväčšil o celých 20 %, teraz ponúka 422 l a celkovo oveľa väčší nakladací priestor ako v prvej generácii. Nový Juke tak nie je len väčší, ale aj praktický a mladej rodine môže poslúžiť ako plnohodnotné rodinné auto. 

ZDROJ: https://autozurnal.ta3.com/novy-nissan-juke-prva%20jazda-autozurnal

Ako sa vám páčil tento článok?

Stiahnite si bezplatne našu mobilnú aplikáciu
Tento web používa súbory cookie. Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s Googlom. Používaním tohto webu vyjadrujete svoj súhlas s používaním súborov cookie. Ďalšie informácie